Opera

Idag hade vi opera workshop.
Tre väldigt duktiga operasångare/-skor var här på skolan, sjöng, pratade, undervisade... Inte riktigt men vi jgorde massa övningar med dem,
-Nu ska ni ta ett djupt andetag och sjunga ut en ren ton.
Julia och jag tittade på varandra, ren, Ren, REN ton, kan ju inte ens hålla en orenton ett längre tag, hur ska det funka med en ren! Men haha vet inte om det gick, hörde inte mig så mycket, tog inte i så jag dog som några andra...
När vi sen lunchade uppträdde dem lite till för oss. Tyckte om det, vill gå på "riktig" opera. Killen tyckte jag var duktigast, det är behagligare att lyssna på, tjejer får en annan röst som kan gå som en lång nål in i örat, gör lite ont. Men duktigt.
Riktigt roligt var det också, lite teater i det hela också.
När de uppträdde började det snöa, det snöade jätte mycket.
Det ärmycket snö ute på marken, det är kramsnö. Synd att mina kast är så jävligt dåliga så jag kan inte kasta snöbollar på någon.

Igår gjorde Emma och jag svampsoppa med bröd med soltorkadetomater, oliver, fetaost och flingsalt.
Favorit i repris.

Mina ljusa byxor är sjukt korta. Verkligen, ska ta bild senare och lägga upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0